Clasificare dupa sfera de cuprindere

Dupa sfera de cuprindere, strategiile pot fi grupate in doua principale categorii: strategii globale si strategii partiale.

Strategiile globale cuprind obiectivele fundamentale si optiunile majore ale intregii firme, antrenand intregul potential al acesteia.
Acestea presupun stabilirea unor directii comune de urmat in toate domeniile (comercial, de productie, de personal, etc.) si pentru ansamblul produselor din portofoliu. Aceste strategii presupun rezolvarea a numeroase probleme de coordonare intre diferitele activitati, de alocare a resurselor disponibile pentru diferitele domenii si activitati ale organizatiei.

Strategiile partiale cuprind obiectivele derivate si optiunile strategice de la nivelul diferitelor domenii ale activitatii firmei, precum si anumite parti din potentialul acesteia.
Acestea cuprind directiile in care trebuie sa actioneze firma in diferitele domenii, care sunt modalitatile de a obtine avantajul competitiv in aceste domenii, precum si responsabilitatile ce revin respectivelor domenii sau functiuni in aplicarea strategiei globale a firmei.

%d bloggers like this: