Strategiile de crestere

Sunt strategiile predominante în economia moderna (în multe cazuri rata de crestere este spectaculoasa).

Caile  de realizare a cresterii sunt variate; acestea ar putea fi grupate în trei mari categorii:

–         concentrarea

–         integrarea

–         diversificarea.

Strategiile de concentrare constau în concentrarea firmei asupra unui segment îngust al pietei – nisa ( un grup de clienti, un tip de produs comercializat, o zona geografica etc. ) si ocuparea pe acest segment a unei pozitii de neînlocuit.

Strtegiile de integrare:

1. integrarea pe orizontala implica adaugarea unor produse asemanatoare ce pot fi vândute prin reteaua curenta de distributie

2. integrarea pe verticala presupune largirea ariei activitatii fie înainte, fie înapoi, în raport cu afacerile curente, pe lantul productie – vânzare.

(Ex. decizia firmei Coca-Cola de a-si produce singura ambalajele necesare – integrare înapoi – si de a-si realiza propria retea de distributie – integrare înainte).

Strategia de diversificare a fost aplicată în anii ’60 în vederea asigurării dezvoltării multor firme. Diversificarea adaugă portofoliului corporaţiei noi produse şi unităţi strategice, diferite de cele existente. Aceste noi produse pot fi dezvoltate pe plan intern sau achiziţionate din exterior; pot fi legate (în cazul diversificării concentrice) sau nu (în cazul diversificării pe conglomerat) de obiectul activităţii de bază.

  1. No comments yet.
  1. No trackbacks yet.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: