Avantajul competitiv

Analiza economica a impus in ultima perioada un nou indicator de eficienta al unei companii: avantajul competitiv. Avantajul competitiv arata in ce masura respectiva companie face profit fie prin costuri de operare mici, fie prin calitate, fie prin capacitatea de a livra produsele rapid si la timp, fie prin adaptabilitatea la schimbarile din cererea pietei. Acest parametru se poate transforma in “avantaj competitiv sustenabil”, atunci cand aceste performate asigura companiei o pozitie de frunte in domeniul respectiv, pozitie care poate fi mentinuta pe termen lung.

Pentru  a  gasi  mijloacele, politicile si strategiile  potrivite   in  scopul  obtinerii  succesului  in  competitie cu alte  firme, este  necesar sa se cunoasca in  detaliu  avantajele  firmei, plastic  vorbind „arsenalul de lupta”.

Concurenta  se asociaza cu avantajul competitiv. Avantajul competitiv este abilitatea firmei de  a avea o performanta superioara competitorilor sai in ceea ce priveste scopul de baza al existentei : profitabilitatea

  1. No comments yet.
  1. No trackbacks yet.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: