Analiza mediului concurential

Modelul forţelor competitive de pe o piaţă, conceput de M. Porter a devenit, rapid, element de referinţă la scară mondială în literatura şi practica managerială pentru caracterul său sintetic şi pentru faptul că identifică clar forţele cele mai intense comune pieţelor specifice tuturor industriilor, în ciuda diferenţelor apreciabile care există, în acelaşi timp, între pieţe .

 

Forţele competitive în cadrul unei industrii sunt următoarele:

  1. Rivalitatea între concurenţii existenţi.
  2. Potenţialii intraţi.
  3. Presiunea exercitată de produsele de substituţie.
  4. Capacitatea de negociere a clienţilor.
  5. Capacitatea de negociere a furnizorilor.
  1. No comments yet.
  1. No trackbacks yet.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: