Strategii de concentrare

Constau în concentrarea firmei asupra unui segment îngust al pietei – nisa ( un grup de clienti, un tip de produs comercializat, o zona geografica etc. ) si ocuparea pe acest segment a unei pozitii de neînlocuit.  Cunoscând foarte bine nevoile specifice ale acestui segment, firma va opta fie pentru o strategie de dominare prin costuri fie pentru o strategie de dominare prin diferentiere. Acest lucru duce la aparitia unor riscuri initiale mai mici, dar si a posibilitatii reducerii relative a costurilor, datorita cresterii seriilor de fabricatie.

Elementul esential al strategiei de concentrare consta în identificarea nisei pe care poate opera firma cu succes si în cunoasterea clientilor tinta.  O astfel de strategie poate fi folosita cel mai bine de firma care doreste sa intre pe o piata.

Concentrarea se poate  realiza pe doua cai:

  1. Dezvoltarea pietei ce presupune expansiunea pe segmente de piata sau arii geografice noi .
  2. Dezvoltarea produsului ce consta in modificarea produsului de baza (cel ce aduce, în prezent cele mai mari profituri, dar are si certe perspective de piata).

Strategia de concentrare presupune focalizarea tuturor eforturilor organizaţiei într-o singura industrie şi dezvoltarea unui singur produs sau o linie de produse, pe o singurã piaţã sau utilizând o singura tehnologie, unii autorii denumesc aceastã strategie şi strategia de specializare, datoritã faptului cã prin focalizarea eforturilor organizaţiei spre o singurã activitate se realizeazã de fapt creşterea performanţelor întreprinderilor în acel domeniu.

  1. No comments yet.
  1. No trackbacks yet.

Leave a comment